zondag 21 juli 2013

Confereren

Elke academicus weet dat conferenties niet alleen leuk zijn voor kennisuitwisseling, maar ook voor de heftige discussies (daar zijn Zuid-Afrikanen met hun problematische geschiedenis kampioenen in!) en om iedereen weer te ontmoeten. Wat was het leuk iedereen weer te zien op de conferentie van SASRIM, de Zuid-Afrikaanse musicologenclub, dit jaar in de Oost-Kaap. Een hoogleraar uit Stellenbosch vertrouwde me toe dat hij dat eigenlijk nog nergens anders op een conferentie had gezien: dat je voorafgaand aan een praatje ook lekker met elkaar kunt gaan zitten giechelen over iets. We waren allemaal een beetje vrolijk regressief, zonder dat het de inhoudelijke diepgang in de weg zat.

Mijn voornaamste giechelpartners waren Igz en Nishlyn. Ik had ze al twee jaar niet gezien, dus dat was een heel gezellige reünie.
 
 We stopten ons vol met bruine gemberkoekjes, en nadat we ons aldus op de foto hadden laten zetten merkte Nishlyn op dat mijn tong bruin geworden is door al dat geouwehoer in Zoeloe. Ohhhhhh.

En we maakten een uitstapje naar de Indische Oceaan, die ik over een maand van de Aziatische kant ga bekijken. Maar hier nog even aan de Kaap.


Geen opmerkingen: